8.10.2011

Uddevallabranden

Hade efterfestat lite på Lagerbergsgatan med några kompisar och ska kissa hunnen innan det är dags att sova, så tar följe med en ut, som ska ta taxi hem, då vi upptäcker att ett av de vackra gamla trähusen som ligger på motsatt sida brinner genom ett fönster. Precis då kommer en polisbil åkandes som antagligen är på väg till polishuset, och även denne får syn på detta. Det blev inget sova för mig den natten utan jag hänger ut genom ett fönster hela morgonen och filmar hela händelseförloppet. Jag jobbar även mittemot detta huset och fönstrena på mitt jobb spricker. Även fönstrena i lägenheten jag befann mig i var heta men klarade sig precis. Eld är verkligen sjukt läskigt. Man har ingen makt emot sådana lågor som härjade då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar